Categorieën
Marketing

Social media marketing bureau

Social Media is inmiddels alweer een lange periode bij ons. De manier waarop we de Sociale Media gebruiken is echter wel compleet anders dan vroeger. In het begin van het Sociale media-tijdperk was het voornamelijk bedoeld om contact met anderen op te nemen. Het was een middel om mensen te vinden die je al jaren niet had gezien. Het stond nog echt in zijn kinderschoenen. Tegenwoordig is de sociale media flink geëvolueerd en zit vrijwel iedereen erop. Of het nu jonge mensen of hele oude mensen zijn. Maar daarnaast heeft Sociale Media nog een hele andere functie gekregen. Het wordt tegenwoordig namelijk ook gebruikt om je bedrijf in the picture te spelen. Er zijn verschillende manieren om te promoten via Sociale Media.

 

Social media marketing bureau

 

Niet-betaald promoten

Aan de ene kant kun je ervoor kiezen om op een niet-betaalde manier te promoten. Je kunt bijvoorbeeld gratis een Facebook-pagina aanmaken voor je bedrijf. Dan kun je likes genereren door bijvoorbeeld interessante posts te maken. Humor werkt bijvoorbeeld heel goed op Facebook, dus het is een goede methode om daar gebruik van te maken. Maar misschien verkoop jij bijvoorbeeld producten. In die gevallen kun je er ook voor kiezen om bepaalde winacties te organiseren. Iedereen die bijvoorbeeld een bericht deelt maakt kans op het winnen van een product. Het voordeel is dat je bedrijf zo op een gratis manier wordt gepromoot en dat is natuurlijk hartstikke handig. Want zodra je veel mensen hebt die je pagina hebben geliket, dan resulteert dit er ook in dat ze altijd op de hoogte worden gehouden van nieuwe updates. Zo kun je dus een gehele klantenkring organiseren.

Betaald promoten

Ook kun je ervoor kiezen om betaald te promoten. Dit heeft zo zijn nadelen en zijn voordelen. Een nadeel is natuurlijk dat het geld kost, maar daarnaast is er nog een ander nadeel. Niet-betaald promoten is namelijk een investering, maar vaak wel voor de lange termijn. Bij betaald promoten is dat niet het geval. Dit is voor een bepaalde tijd en dan is de gehele promotiecampagne weer verdwenen. Het is dus niet iets voor de lange termijn. Het voordeel van betaald promoten is dan wel weer dat je een grotere groep kunt bereiken. Ook kun je een specifieke doelgroep afstellen en in veel gevallen is dat wel zo handig. Heb je zelf geen ervaring met de Sociale Media, dan kun je ervoor kiezen om gebruik te maken van een marketingbureau. Die hebben meer ervaring.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *